تحولات مرتبط با بحران تنش نظامی اسرائیل و ایران

مقام‌های آمریکا از حمله اسرائیل به اهدافی در خاک ایران خبر دادند | ایران اینترنشنال

  • وزارت خارجه نروژ به شهروندانش در ایران هشدار داد این کشور را ترک کنند

    وزارت امور خارجه نروژ در بیانیه‌ای وضعیت منطقه را ناپایدار خواند و تاکید کرد خطر تشدید درگیری بین ایران و اسرائیل و بسته شدن حریم هوایی این کشورها وجود دارد.

    این وزارت‌خانه گفت علاوه بر این خطرات، در وضعیت فعلی امکان دستگیری‌های خودسرانه و اعمال فشار بر اتباع خارجی و دو تابعیتی‌ها در ایران بالاست.

    این بیانیه هشدار منع سفر به ایران صادر کرد و از نروژی‌هایی که اکنون در ایران هستند خواست تا هرچه سریع‌تر این کشور را ترک کنند.

  •  
  • .۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰

    چین از ایران و اسرائیل خواست تا تنش‌ها را کاهش دهند

    لین جیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه در نشست مطبوعاتی معمول خود در پکن از جمهوری اسلامی و اسرائیل خواست تا تنش‌ها در منطقه را کاهش دهند.

    او گفت: «چین با هر رفتاری که ممکن است تنش‌ها را تشدید کند، مخالف است.»

.۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۰

یک مقام اطلاعاتی به سی‌ان‌ان: حملات مستقیم میان جمهوری اسلامی و اسرائیل به پایان رسید

یک مقام اطلاعاتی منطقه‌ای به سی‌ان‌ان گفت که حملات مستقیم میان جمهوری اسلامی و اسرائیل به پایان رسیده است.

او گفت انتظار نمی‌رود که تهران در تلافی بخواهد به حمله بامداد جمعه دیگر پاسخی بدهد.

به گفته سی‌ان‌ان این منبع ناشناس دلیلی برای این پیش‌بینی خود ارائه نکرد.

مقام‌های جمهوری اسلامی در اظهارنظرهای خود به دنبال کم‌اهمیت جلوه دادن حمله بامداد روز جمعه هستند.

ارتش و دولت اسرائیل درباره این حمله تاکنون اظهارنظری نکرده‌اند

.۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۰

جروزالم‌پست: حمله به اصفهان از طریق شلیک موشک‌های دوربرد از هواپیما انجام گرفت

 حمله اسرائیل به اصفهان به وسیله پهپاد یا موشک زمین به هوا انجام نشده است.

این رسانه به نقل از منابع آگاه اسرائیلی نوشت این حمله از طریق «شلیک موشک‌های دوربرد از هواپیما» انجام گرفته است.

حمله به نزدیکی سایت و تاسیسات اتمی اصفهان انجام شده است.

منابع آگاه به جروزالم‌پست گفتند اسرائیل با این ضربه پیامی آشکار به مقام‌های جمهوری اسلامی با این مضمون فرستاد که: «ما تصمیم گرفتیم این‌بار به سایت‌های هسته‌ای شما ضربه نزنیم اما می‌توانستیم همین جا بدتر از آن را انجام دهیم.»

بر اساس این گزارش، حمله به اصفهان نه فقط برای آسیب رساندن به جمهوری اسلامی، بلکه برای نشان دادن این امر بوده است که ایران چقدر در برابر حمله به سایت‌های هسته‌ای خود آسیب‌پذیر است.

این منبع آگاه تاکید کرد چنین حمله‌ای می‌تواند دوباره در هر زمان دیگری انجام شود.

.

آخرین جزئیات از حمله “محدود” اسرائیل به ایران

رسانه های خبری از حمله موشکی به تاسیساتی در ایران و همچنین انفجار در نزدیکی فرودگاه اصفهان نوشتند.
به گزارش سایت همایون بنقل از اسپوتنیک، در پی شنیده‌شدن صدای انفجار در اصفهان ایران، رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که پدافند هوایی این کشور فعال شده و به سمت شیء مشکوک شلیک کرده است.
خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران ایران نوشته است که صدای سه انفجار در حوالی پایگاه شکاری ارتش در شمال‌شرق اصفهان شنیده شده است.
طبق این گزارش، پدافند هوایی در واکنش به یک شیء، که احتمال داده می‌شود ریزپرنده باشد، فعال شده است.
خبرگزاری ایرنا هم نوشته است که در پی شنیده‌شدن صدای انفجار در غرب تبریز و حوالی منطقه‌ای به‌نام وادی رحمت، پی‌گیری‌های خبرنگارش نشان می‌دهد که پدافند هوایی تبریز در پی مشاهده‌ی شیء مشکوک شلیک کرده است.
این رسانه نوشته است که هیچ گونه انفجاری در تبریز رخ نداده و هم‌اکنون نیز شهر در آرامش کامل به‌سر می‌برد.
پروازهای تهران، اصفهان و شیراز برای مدت نامعلومی لغو شد، در حالی که فرودگاه بین‌المللی امام خمینی پایتخت ایران نیز با محدودیت مسافرگیری مواجه است.
خبرگزاری تسنیم نوشت: تأسیسات هسته‌ای ایران در اصفهان کاملاً امن است و کمی بعد سی ان ان اعلام کرد که تأسیسات هسته‌ای ایران هدف حملات اسرائیل نبوده است.
طبق گزارش بلومبرگ، اسرائیل روز جمعه به آمریکا اعلام نمود که اقدام تلافی جویانه علیه ایران ظرف 24 تا 48 ساعت انجام می شود.
رسانه آمریکایی خاطرنشان کرد که ایالات متحده از حمله تلافی جویانه اسرائیل به ایران حمایت نمی کند
 

سازمان فضایی ایران: 3 هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل را نابود کردیم

حسین دلیریان سخنگوی سازمان فضایی ایران در شبکه اکس (تویتر سابق) نوشته چند ریزپرنده توسط دفاع هوایی این کشور با موفقیت ساقط شده است.

به گزارش سایت همایون بنقل از خبرگزاری جمهور ، آقای حسین دلیریان نوشته است که می‌گفتند اسرائیل با ۵۰۰ پهپاد انتحاری و موشک تحت بزرگ‌ترین حمله پهپادی جهان قرار گرفته و در پاسخ به آن عملیات را با سه کوادکوپتر خواستند جواب بدهند که هر سه‌ سرنگون شده‌اند.

پیش از این، یک مقام امریکایی هم به شبکه “سی‌ان‌ان” گفته است اسرائیل در داخل ایران یک حمله انجام داده اما به هیچ سایت هسته‌ای حمله نکرده است.

مقامات ایرانی رسما حملات به اصفهان و تبریز را تائید نکردند اما تسنیم، خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران از شنیده‌شدن صدای انفجار در قهجاورستان اصفهان خبر داد.

به نوشته تسنیم شهر قهجاورستان در نزدیکی میدان هوایی اصفهان و پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش واقع است.

تسنیم به‌رغم انتشار این گزارش نوشته است که “برخلاف شایعات و ادعاهای رسانه‌های اسرائیلی، تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج کشور به اصفهان یا هیچ یک از نقاط دیگر کشور وجود ندارد”.

.

خبرگزاری مهر: سه ریز پرنده در اصفهان منهدم شد

خبرگزاری مهر در خبری به نقل از گزارش خبرنگار تلویزیون حکومتی ایران در شهر اصفهان، نوشته است که «سه ریز پرنده» در آسمان این شهر منهدم شده است.

این رسانه بدون ذکر منبع نوشته: «صدای انفجار شنیده شده در اصفهان ناشی از انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند غیرعامل بوده است.»

خبرنگار تلویزیون دولتی ایران در گزارشی که صبح امروز تهیه کرده با نشان دادن تصاویری از شهر اصفهان در پشت سرش، می‌گوید که شهر در امنیت کامل است و هیچ حادثه‌ای رخ نداده است

تعلیق پروازهای شیراز «تا ساعت ده و نیم صبح جمعه»

مدیرکل فرودگاه‌های فارس در گفتگو با خبرگزاری رسمی ایرنا از لغو پروازها به مقصد شیراز و از مبدا این شهر تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ داده است.

فخرالدین کشاورز در گفت‌وگو با ایرنا گفت: «طبق اطلاعیه شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی ایران درباره تعلیق پروازها در چند فرودگاه کشور فرودگاه شهید دستغیب شیراز به حالت تعلیق درآمد و فعلا پروازها در این فرودگاه‌ به دلیل حفظ ایمنی پروازها با تاخیر مواجه هست

خبرنگار فاکس نیوز: حمله اسرائیل با هواپیمای بدون سرنشین انجام شد

جنیفر گریفین، خبرنگار دفاعی شبکه فاکس نیوز، به نقل یک منبع آگاه نظامی آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشته است: «حمله موشکی اسرائیل دارای ابعاد ‘محدود’ بود، و با هواپیمای سرنشین دار انجام نشد.»

انتقاد مقام دولت اوباما از حمله احتمالی اسرائیل به ایران

تامی ویتور، سخنگوی شورای امنیت ملی در دولت باراک اوباما در حساب شبکه اجتماعی ایکس خود نوشته است: «اگر گزارش‌ها درست باشد (اقدام اسرائيل) به طرز ناباورانه‌ای بدون ملاحظه است و خطر افزایش جدی تنش در سراسر خاورمیانه را با خود دارد.»

او اضافه کرد: «سال‌هاست که نتانیاهو تلاش می‌کند آمریکا را به نیابت از خودش به جنگ با ایران وادار کند. بیایید امیدوار باشیم که موفق نخواهد شد.»

خبر فوری نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های اسرائیل حمله را تایید کرد

دو مقام دفاعی اسرائیل به نیویورک تایمز گفته‌اند که ارتش این کشور صبح جمعه حملاتی هوایی علیه ایران انجام داده است.

به نوشته این روزنامه سه مقام ایرانی تایید کردند که یک حمله علیه یک «پایگاه نظامی هوایی» در نزدیکی اصفهان انجام شده است، اما نگفتند که کدام کشور مسئول آن است.

پیشتر گزارش‌‌های تایید نشده حاکی بود که ممکن است پایگاه هوایی شکاری اصفهان هدف قرار گرفته باشد.

ارتش اسرائیل هم رسما اظهار نظر نکرده و یک مقام ایرانی به رویترز گفته است که حمله‌ای موشکی به ایران انجام نشده است.

مقام ایرانی به رویترز: حمله‌ موشکی انجام نشده است

یک مقام ایرانی به خبرگزاری رویترز گفته است که انفجارهایی که صدای آن شنیده شد ناشی از فعال شدن «سامانه دفاع هوایی» بوده است و افزود که حمله‌ موشکی علیه ایران «انجام نشده» است.

تلویزیون دولتی ایران: شورای عالی امنیت ملی گزارش‌ها از نشست اضطراری را تکذیب کرد

تلویزیون دولتی ایران می‌گوید که دفتر مطبوعاتی شورای عالی امنیت ملی «گزارش‌ها در رسانه‌های خارجی دایر بر نشست اضطراری این شورا را رد کرده است.»

تلویزیون ایران: سه پهپاد بر فراز اصفهان منهدم شد

تلویزیون دولتی ایران گزارش داده است که «سه پهپاد» که در آسمان اصفهان مشاهده شده بود در ساعات نخست صبح روز جمعه «منهدم شد.»

پروازهای فرودگاه مهرآباد تهران لغو شد

خبرگزاری ایرنا به نقل از روابط عمومی فرودگاه مهرآباد در غرب تهران، نوشته پروازهای این فرودگاه مانند فرودگاه امام خمینی تا ساعت ده و سی صبح جمعه لغو شده است.

ساعتی پیش هم همین خبرگزاری از لغو پروازهای فرودگاه امام خمینی در جنوب تهران تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح جمعه خبر داده بود.

همزمان رسانه‌های امریکایی از تغییر مسیر پروازهای بین‌المللی در اطراف مرزهای ایران و فاصله گرفتن از آسمان ایران خبر داده‌اند

سی‌ان‌ان: حمله اسرائیل علیه تاسیسات اتمی ایران نبود

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان هم به نقل از یک مقام آمریکایی با تائيد «حمله اسرائيل» به ایران گفته است هدف از این حمله تاسیسات هسته‌ای نبوده است.

یک مقام دیگر دولت آمریکا به این شبکه خبری گفت پیش از حمله روز جمعه انتظار آمریکا این بود که اسرائيل اهداف غیرنظامی و یا تاسیسات هسته‌ای را هدف قرار نخواهد داد.

پیشتر در روز پنجشنبه احمد حق‌طلب، فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای ایران گفت که «آمادگی مقابله با هرگونه تهدید» اسرائیل را داریم و «مراکز هسته‌ای کشور در امنیت هستند».

او در عین حال هشدار داد که حمله احتمالی اسرائیل به مراکز هسته‌ای می‌تواند سیاست هسته‌ای ایران را تغییر دهد.

این مقام جمهوری اسلامی گفت اگر اسرائیل «بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای کشورمان برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده ابزاری کند، تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل تصور» است.

موضع رسمی ایران همواره این بوده که برنامه هسته‌ای این کشور کاملا صلح‌آمیز است و تغییر این سیاست می‌تواند به حرکت به سوی جنگ‌افزار هسته‌ای باشد.

آقای حق‌طلب هشدار داد که در صورت حمله اسرائیل، ایران هم به مراکز هسته‌ای آن کشور حمله خواهد کرد. او گفت که مراکز هسته‌ای اسرائیل شناسایی شده و «دست‌ها روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند برای نابودی اهداف مشخص شده است

فاکس نیوز: حمله اسرائیل «محدود» بود

شبکه خبری فاکس در گزارشی در خصوص «حمله اسرائیل» به نقطه‌ای در اصفهان به نقل از یک منبع نظامی نوشت که این حمله «محدود» بوده است.

فاکس نوشت به نظر نمی‌رسد که تاسیسات اتمی اصفهان هدف گرفته شده باشد.

خبرگزاری ایرنا پیشتر گفت که مرکز اتمی ایران در اصفهان «در امنیت کامل» است.

گزارش‌ها از «افزایش» بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران

همزمان با انتشار گزارش‌ها از انفجار در اصفهان، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده است که قیمت نفت ۴ درصد افزایش پیدا کرده و به ۸۵ دلار و هشتاد سنت در هر بشکه رسیده است. قیمت نفت خام دریای برنت نیز با افزایش ۳.۴٪ به ۹۱.۱۳ دلار در هربشکه رسیده است.

در همین حال پیش‌‎بینی شاخص سهام در آمریکا با شیبی تند ۴۸۰ واحد کاهش پیدا کرده و پیش‌بینی در خصوص شاخص نزدک نیز نزدیک به دو درصد کاهش داشته است.

ایرنا از «فعال شدن ضدهوایی» در پایگاه هوایی شکاری اصفهان خبر داد

خبرگزاری دولت ایران، ایرنا، از فعال شدن سیستم ضدهوایی در پایگاه هوایی شکاری اصفهان حوالی ساعت ۴ بامداد به وقت محلی خبر داده است اما نوشته گزارش‌های میدانی این خبرگزاری حکایت از «عادی بودن وضع شهر اصفهان» دارد.

پیش‌تر ویدیوهایی از سوی ساکنان اصفهان و حومه مخابره شده بود که در‌آن شلیک و نور حاصل از آن در آسمان مشاهده می‌شد.

پایگاه هشتم هوایی شکاری در نزدیکی منطقه قهجاورستان اصفهان واقع شده است.

خبر فوریتلویزیون دولتی ایران: تاسیسات اتمی اصفهان «در امنیت است»

صدای و سیمای ایران به نقل از «منابع موثق» گزارش داده است که تاسیسات اتمی ایران در اصفهان «در امنیت کامل» قرار دارد.

گزارش‌ها از «حمله» به نقاطی در جنوب سوریه

رسانه‌های دولتی سوریه صبح جمعه گزارش داده‌اند که «حملات هوایی» برخی مراکز متعلق به ارتش سوریه در سویدا و درعا در جنوب این کشور را هدف گرفته است.

روزنامه «جروسالم پست» به نقل از وبسایت «سویدا۲۴» می‌نویسد سایت‌های راداری ارتش سوریه در میان قرده و عزرع در استان درعا، هدف قرار گرفته است.

براساس این گزارش ساکنان اربیل و موصل در عراق هم صدای جت‌های جنگنده را در ساعت نخست صبح جمعه گزارش کردند.

به نوشته این روزنامه رسانه‌های اسرائیل خبر می‌دهند که صبح جمعه چندین مقام ارشد اسرائیلی در یک مقر نظامی در تل آویو حضور داشتند

ایرنا: صدای انفجار در تبریز به دلیل پدافند هوایی بوده است

در پی انتشار گزارش‌هایی از شنیده شدن صدای انفجار در تبریز، علاوه بر اصفهان، خبرگزاری رسمی ایرنا می‌گوید که این صدا در منطقه وادی رحمت ناشی از «ناشی از پدافند هوایی» بوده است.

این خبرگزاری نوشت: «در پی شنیده شدن صدای انفجار در غرب تبریز و حوالی منطقه‌ای بنام وادی رحمت، طبق پیگیری‌های خبرنگار ایرنا مشخص شد که پدافند هوایی تبریز در پی مشاهده شی مشکوک، شلیک کرده است. به گزارش ایرنا هیچ گونه انفجاری در تبریز رخ نداده و هم اکنون نیز شهر در آرامش کامل بسر می‌برد.»

 

سی‌ان‌ان از حمله «محدود» منتسب به اسرائیل به ایران خبر داد | ایندیپندنت فارسی

اورشلیم پست، بامداد جمعه ۳۱ فروردین بر اساس گزارش‌های اولیه از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان در مرکز ایران، در استان السویداء در جنوب سوریه و در منطقه بغداد و استان بابل عراق خبر داد. ای‌بی‌سی نیوز گزارش داد که یک مقام آمریکایی که نام او را علام نکرده است، برخورد موشک‌های «اسرائیلی» به مکانی در ایران را تایید کرده است. اسرائیل هنوز این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است.

*خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه گزارش داد، برخی منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان در شمال غرب اصفهان خبر می‌دهند. شهر قهجاورستان در نزدیکی فرودگاه اصفهان و پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش واقع است.

*مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهی نیز اعلام کرد، پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز، فرودگاه ‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب به حالت تعلیق درآمدند.

*برخی گزارش حاکی از به پرواز درآمدن پهپادها و هواپیماهای جنگی بر فراز اربیل و کرکوک و برخی دیگر از شهرهای عراق است.

*گزارش‌ها حاکی از آن است که پرواز فلای‌دبی که در حال پرواز از دبی به تهران بود تغییر مسیر داد و به‌نظر می‌رسد هواپیماهای مسافربری در حال خروج از آسمان ایران‌اند. هنوز گزارشی از فعال شدن سیستم دفاع هوایی جمهوری اسلامی منتشر نشده است.

*سناتور مارکو روبیو در پیامی در اکس نوشت که اسرائیل این توانایی را دارد که بدون ورود به حریم هوایی ایران به کمک جنگنده ها در آسمان سوریه و عراق مواضعی در خاک ایران را هدف بگیرد.

*گزارش رسانه‌های سوریه حاکی از هدف گرفته شدن مواضع ارتش سوریه در جنوب این کشور است، دولت سوریه هنوز این خبر را تایید نکرده است.

*ای‌بی‌سی‌نیوز به نقل از یک مقام ارتش اسرائیل که نام آن را اعلام نکرده است نوشت که حمله‌های بامداد جمعه پاسخ به حمله‌های موشکی و پهپادی بامداد یکشنبه جنوبی اسلامی به سوی اسرائیل بوده است. ارتش اسرائیل به کمک متحدان ۹۹ درصد این حمله‌ها را خنثی کرد.

*ایرنا از فعال شدن پدافند هوایی در آسمان چند استان ایران خبر داد.

*خبرنگار صدا و سیما ساعتی پس از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان گفت که تاسیسات هسته‌ای اصفهان آسیب ندیده است.

*سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که اسرائیل به آمریکا اطلاع داده است که تاسیسات هسته‌ای ایران را هدف نگرفته است. فاکس‌نیوز نیز به نقل از یک مقام امنیتی حمله بامداد جمعه را «محدود» توصیف کرده است.

*سفارت آمریکا در اورشلیم پس از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان که بامداد جمعه اتفاق افتاد به کارمندان خود و خانواده‌هایشان هشدار داد که از محدوده سه شهر اورشلیم، تل‌آویو و بئرشبع خارج نشوند. این هشدار به عنوان یک اقدام احتیاطی مطرح شده است.

*ان‌بی‌سی به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد که آمریکا در حمله منتسب به اسرائیل به ایران مشارکت نداشته است. بلومبرگ نیز به نقل از دو مقام آمریکایی که نام آنها را اعلام نکرده است، گزارش داد که اسرائیل روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بود که قصد دارد در یک تا دو روز آینده به حمله جمهوری اسلامی پاسخ دهد. مقامات جمهوری اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری‌های حکومتی مدعی شده‌اند که حمله موشکی موفقی انجام نشده است و صدای انفجارها ناشی از پدافند موشکی جمهوری اسلامی بوده است.

*درحالی که خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام جمهوری اسلامی صدای انفجار‌ها در اصفهان را ناشی از عملکرد سامانه دفاع هوایی عنوان کرده است، نیویورک‌تایمز به نقل از سه مقام «ایرانی» حمله به پایگاه نظامی در نزدیکی اصفهان را تایید کرد.

*خط هواپیمایی فلای‌دبی روز جمعه در بیانیه‌ای از لغو پرواز به ایران خبر داد. یکی از پروازهای این خط هوایی که بامداد جمعه و به موازات شنیده شدن انفجارها در اصفهان در حال پرواز از دبی به تهران بود، مسیر خود را تغییر داد و به دبی بازگشت.

*خبرگزاری مهر به نقل از مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های جمهوری اسلامی ایران گزارش داد که فعالیت فرودگاه مهرآباد تهران از سرگرفته شده است اما مسافران قبل از عزیمت به فرودگاه باید با اطلاعات پرواز تماس بگیرند.پیش‌تر گفته شده بود که همه پروازها تا ساعت ۱:۳۰ دقیقه ظهر لغو شده است.

*نیویورک‌تایمز به نقل از سه مقام «ایرانی» حمله به پایگاه نظامی در ایران را تایید کرده است. این درحالی است که رویترز به نقل از یک مقام جمهوری اسلامی شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را به عملکرد سامانه پدافند هوایی مرتبط کرده است. هیچ یک از این رسانه‌ها به نام منابع خود اشاره نکرده‌اند.

این گزارش در حال به‌روز‌رسانی است…

مقام‌های آمریکا از حمله اسرائیل به اهدافی در خاک ایران خبر دادند | ایران اینترنشنال

  • .۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۷

    بریتانیا: نشانه‌ای از اینکه کشتی‌های تجاری هدف مورد نظر حمله اسرائیل باشند نیست

    مرکز عملیات دریایی بریتانیا روز جمعه اعلام کرد در حال حاضر هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که کشتی‌های تجاری، هدف‌های مورد نظر حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی باشند.

  •  
.۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۱

ویدیویی از وحشت شهروندان در پی صدای انفجار بامداد جمعه در اصفهان

هم‌زمان با گزارش‌های رسانه‌ای از حمله اسرائیل در خاک ایران و فعال شدن پدافند هوایی در اصفهان، ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال از ترس و اضطراب برخی شهروندان در این شهر حکایت دارد

نیویورک‌تایمز: ارتش اسرائیل در ساعت‌های آغازین جمعه به ایران حمله کرد

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از سه مقام ایرانی تایید کرد که در ساعت‌های آغازین روز جمعه یک پایگاه هوایی در نزدیکی اصفهان هدف حمله قرار گرفت، اما آن‌ها نگفتند که چه کشوری این حمله را انجام داده است.

این روزنامه به نقل از دو مقام نظامی اسرائیلی نوشت که ارتش این کشور در ساعت‌های آغازین جمعه به ایران حمله کرد.۱ ساعت پیش

.۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۲۵

ویدیویی از شنیده شدن صدای شلیک و آژیر در اصفهان

بلومبرگ به نقل از دو مقام آمریکایی‌ گزارش داده که مقام‌های اسرائیلی پنج‌شنبه به آمریکا اطلاع داده بودند که قصد دارند طی ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده علیه جمهوری اسلامی حمله تلافی‌جویانه انجام دهند.

ویدیوهایی که به ایران اینترنشنال رسیده شنیده شدن صدای آژیر و شلیک در اصفهان را در بامداد جمعه نشان می‌دهد

https://www.youtube.com/watch?v=F22D0jCGdLU.

22:22

استرالیا از شهروندانش خواست تا اسرائیل را ترک کنند

دولت استرالیا پس از انتشار گزاری‌هایی مبنی بر حمله اسرائیل به ایران از شهروندان خود خواست «در صورت وجود امنیت» اسرائیل را ترک کنند.

وزارت خارجه استرالیا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «احتمال انجام عملیات نظامی انتقام‌جویانه و حملات تروریستی علیه اسرائیل و منافع اسرائیل در سرتاسر منطقه وجود دارد و وضعیت امنیتی ممکن است به سرعت بدتر شود».

در ادامه وزارت خارجه اسرائیل نوشته است: «ما از استرالیایی‌های مستقر در اسرائیل یا سرزمین‌های اشغالی فلسطین می‌خواهیم که منطقه را ترک کنند.»

این کشور همچنین به استرالیایی‌های ساکن در منطقه درباره بسته شدن حریم هوایی، لغو پروازها و سایر اختلالات سفر هشدار داده است.

سایت فلایت رادار از کاهش چشمگیر پروازها در حریم هوایی ایران خبر داد

سایت «فلایت رادار» که وضعیت پروازها را به صورت آنلاین نمایش می‌دهد، از کاهش چشمگیر پروازها در حریم هوایی ایران خبر داد.

با وقوع انفجار در اصفهان و گزارش‌ها از حمله اسرائیل، بسیاری از پروازهای داخلی ایران لغو شده و خطوط هوایی بین‌المللی مسیر خود را از آسمان ایران تغییر داده‌اند.

۱ ساعت پیش

.۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۵

سفارت آمریکا در اورشلیم خواستار اعمال احتیاط کارکنانش در اسرائیل شد

درپی گزارش‌ها از حمله اسرائیل به ایران، سفارت آمریکا در اورشلیم با صدور هشداری از کارکنان خود و خانواده‌های آن‌ها خواست سفرهای خود بین سه شهر تل‌آویو، بئرشبع و اورشلیم را محدود کنند و نهایت احتیاط را در پیش گیرند.۱ ساعت پیش

.۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۱

جلیل روشندل، استاد روابط بین‌الملل: اسرائیل گفت که در این مرحله هدفش اعاده بازدارندگی است

جلیل روشندل، استاد روابط بین‌الملل، به ایران‌اینترنشنال گفت: «مقامات اسرائیلی تاکید کرده بودند که در این مرحله هدف آنها اعاده بازدارندگی است که حالا می‌تواند با حمله همزمان به اصفهان، عراق و سوریه یعنی هم به خاک ایران و هم گروه‌های نیابتی آن، به‌دست بیاید.»