_91500338_3eea1d49-5a28-4974-9e4d-1721d9c3e510

دفاع اتمر از کرزی نشان می دهد که همه شامل یک پروژه توسعه و انکشاف تروریزم طالبانی اند. هرآنچه سالیان پیش از حنجره کرنیل ها و جنرال های ارتش پاکستان بیرون می شد، اکنون این وظیفه آشکارا به کرزی سپرده شده است که اتمر از مدافعان سازمانیافته در پروژه به نظر می رسد. به اساس خبرگذاری بخدی

اتمر: بی احترامی به شخصیت های ملی پیامدهای خوبی در پی نخواهد داشت

محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری سردادن شعارهای مرگ بر حامد کرزی در تالار خیمه لویه جرگه در کابل را تقبیح کرده و گفته است که ادامه این روند و بی احترامی به شخصیت های ملی پیامدهای خوبی در پی نخواهد داشت
دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی با نشر خبرنامه ای از قول حنیف اتمر نوشته است که: این‌ جانب به نوبه‌ی خود، ضمن تقیبح این عمل بی‌احترامی و به دور از فرهنگ افغانی، به حلقاتی که با بی ‌احترامی به شخصیت‌های ملی به ‌شمول رییس جمهور فعلی و قبلی کشور، جهت خوش خدمتی به بادران خارجی خویش فعالیت به اصطلاح جایز سیاسی را ادامه می‌ دهند، توصیه می‌کنم که دوام همچو فعالیت‌ها، پیامدهای خوب در قبال نه خواهد داشت.
این در حالی است که روز جمعه (۹ میزان) در مراسم تجلیل از پنجمین سالروز ترور برهان الدین ربانی در خیمه لویه جرگه کابل یکی از اشتراک کننده این مراسم شعار های مرگ بر کرزی سر داد.
هر چند حامد کرزی، رییس جمهوری پیشین کشور که در این مراسم حضور داشت، مقابل میز خطابه حضور یافت و پس از در آغوش گرفتن آن فرد، گفت که خارجی ها نمی توانند میان افغان ها تفرقه ایجاد کنند.
این عمل واکنش های تند مقام های حکومتی را در پی داشت.
در همین حال در خبرنامه شورای امنیت آمده است که: در مراسم یاد بود شهادت استاد برهان الدین ربانی از سوی حلقات مشخصی که مورد حمایت استخبارات خارجی قرار دارند، با بی‌ احترامی به حامد کرزی که به‌عنوان مهمان به مراسم دعوت شده بودند، طی یک بازی مزودرانه به ‌گونه تاسف‌آور زیر پا شد و آقای کرزی مورد بی احترامی قرار گرفت.
مشاور شورای امنیت با انتقاد از نحوه میزبانی مسئولان برگزاری این محفل گفته که میزبانان جلسه مسوولیت داشتند که از حیثیت و شخصیت همه‌ی مهمانان و از جمله کرزی حفاظت کنند.
آقای اتمر تاکید کرده که بی احترامی به شخصیت های ملی خلاف ارزش های اصیل افغانی است.
مشاور امنیت ملی رییس جمهور هشدار داده است که: این کار ها عواقب خوب در پی ندارد، این حلقات اجورتی و مزدخور استخبارات خارجی جهت ترور شخصیتی بزرگان و شخصیت‌های ملی ما، تلاش‌های زنجیره‌یی وسیع را آغاز کرده اند.
شعار مرگ بر کرزی در مراسم سالگرد ترور برهان الدین ربانی پس از آن سرداده شد که قبل از آن آقای کرزی در یک مصاحبه تلویزیونی گروه طالبان را نیروهای خودی عنوان کرده و گفته بود که طالبان حق دارند مناطقی از افغانستان را تصرف کند.